Saturday 4 October 2014

Home » » Manfaat Dan Kelebihan Vita-Lea (Multivitamin Shaklee)

Manfaat Dan Kelebihan Vita-Lea (Multivitamin Shaklee)

Dalam memastikan badan menjalankan fungsi dan tugasnya dengan sempurna, keadaan badan haruslah sihat dan mendapat khasiat serta nutrien yang diperlukan secukupnya. Makanan harian adalah sumber terbaik untuk badan mendapatkan khasiat serta nutrien tersebut.

Namun begitu, untuk memastikan badan mendapat nutrien yang secukupnya daripada makanan yang diambil adalah satu cabaran pada masa kini kerana:
❤️ kadang-kadang kita tak berkesempatan untuk membeli bahan makanan yang mengandungi kesemua nutrien yang badan perlukan. Maka kita akan ambil apa saja makanan yang ada tanpa mengira khasiatnya mencukupi atau tidak. 
❤️ kebanyakan sayur atau buah-buahan hari ini tidak ditanam sendiri kerana lebih mudah untuk membelinya di kedai atau pasaraya. Sayur serta buah-buahan tersebut adakalanya diimport dari negara luar yang memerlukan penyimpanan yang lama sebelum dibeli oleh kita. Tempoh penyimpanan tersebut juga telah memusnahkan sebahagian nutrien yang terkandung dalam sayur atau buahan tersebut.
❤️ ada sesetengah orang yang memilih makanan sebagai contoh tidak suka makan sayur. Sudah pastinya nutrien yang badan perlukan tidak mencukupi.

Em cukuplah tu tiga contoh je, nanti kalau nak tuliskan semua contoh terpanjang pulak entri ni nanti 😬 

So, berdasarkan cabaran di atas tadi sudah pastinya badan tidak mendapat nutrien yang diperlukan secukupnya. Sebagai contoh, saya tergolong dalam jenis orang yang ketiga di atas iaitu tidak berapa gemar makan sayur terutamanya sayuran hijau. 

Memandangkan begitu, saya mengambil   Vita-Lea Shaklee untuk memastikan badan saya mendapat nutrien yang secukupnya. Vita-Lea ni adalah multivitamin yang lengkap dengan segala nutrien yang diperlukan oleh badan.

Tidak bermakna bila saya ambil Vita-Lea terus saya abaikan pengambilan sayuran. Saya masih ambil tapi dalam kuantiti yang sedikit saja memandangkan saya kurang gemar makan sayur 😬 


Yelah, nama pun makanan tambahan...supplement. Maka Vita-Lea ni hanya mengisi kekurangan nutrien yang badan saya perlukan. Pendek kata sebagai pelengkap nutrisi dan bukannya untuk menggantikan makanan sebenar.  

Lagipun, apabila saya mengambil supplement, dah tentu-tentu badan saya akan mendapat jumlah dos vitamin yang ditetapkan dalam setiap kapsul. So tak perlu nak makan berpinggan-pinggan sayur (sebagai contoh) untuk mencukupkan dos nutrien harian.

KELEBIHAN VITA-LEA SHAKLEE

❤️ multivitamin pertama yang dihasilkan di dunia
❤️ mudah larut dalam badan so memudahkan badan untuk menyerap. Kalau tak percaya cuba rendam sebiji Vita-Lea dalam air. Within minutes saja Vita-Lea akan larut dalam air tersebut
❤️ menggunakan bahan semulajadi yang sentiasa berkesan dan selamat
❤️ harga yang sangat ekonomi dan menjimatkan kerana sebotol Vita-Lea boleh tahan sehingga 4bulan pengambilan.


BAGAIMANA CARA ORDER?
Mudah je, boleh order secara online dengan klik link di bawah:

beli produk shaklee secara online

Ingin dapatkan produk Shaklee secara COD (cash on delivery)? 

Copp!! Nak dapatkan produk Shaklee dengan harga yang lebih murah? Jom daftar sebagai ahli.

Berminat menjana pendapat sebagai SID (Shaklee Independent Distributor)?
Pertanyaan serta penyertaan anda sangat dialu-alukan :)

------------------------------------------------------------ 
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment