Wednesday 9 July 2014

Home » , » Menyesal Join Bisnes Shaklee

Menyesal Join Bisnes Shaklee

Tak pernah terlintas dalam fikiran saya akan aktif berbisnes...MLM pulak tu...memang tak pernah terfikir pun. Nak elak lagi adalah.. 

Sebab dah terbayang2 dalam fikiran kes2 tipikal yang akan jadi bilamana seseorang tu join bisnes MLM. 

Kes terbaru yang dilaporkan akhbar tempatan
Jadinya bila je dapat tau sesuatu jenis bisnes tu MLM, awal2 lagi saya dah pangkah..hehe.

So macamana boleh join bisnes Shaklee ni pulak ye? Haha..sebenarnya masa mula2 dulu saya langsung tak tau yang Shaklee ni pun MLM. Masa tu saya mengikut kawan je. Tapi bila saya dengar penerangan lanjut, saya tertarik nak join.

Saya dapat tau Shaklee ni MLM selepas beberapa bulan saya join. Terdiam jugak masa tu tapi nasib baiklah otak ligat fikir balik. Nak menyesal pun tak guna kan..hehe.

Walaupun Shaklee ni MLM, sepanjang saya buat bisnes Shaklee ni tak pernah berlaku situasi:
  • jumpa dan merayu2 orang untuk membeli barang jualan
  • pergi ketuk pintu rumah orang untuk promote barang jualan
  • merayu2 orang untuk join ahli dengan saya
  • hubungi kawan lama dan ajak keluar sebab nak promote bisnes
  • tipu orang...minta orang join ahli dan keluarkan modal beribu2 ringgit untuk beli stok. Sudahnya simpan bawah katil. 

Semua tu selalu berlaku dalam bisnes MLM kan. Tapi tidak dalam bisnes Shaklee. Saya tak buat macam tu dan tak pernah ajar anak cucu bisnes (downline) saya untuk buat hal yang sama.

Semuanya dengan rela hati nak beli produk dan join member dengan kami. Tak ada istilah paksaan, rayuan di sini hokey :)

Syukur Alhamdulillah dipertemukan dengan bisnes Shaklee ni.

Nak sertai kami?


------------------------------------------------------------ 
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment