Friday 6 June 2014

Home » , , » Kelebihan Bisnes Online

Kelebihan Bisnes Online

Harini saya bersiaran di salah satu lokasi pelancongan yang femes di Malaysia...owh excited sungguh daku bercuti2 di awal2 bulan ni :) 

Alhamdulillah sudah selamat sampai walaupun hujan melanda sepanjang perjalanan ke sini. Baru saja check in hotel ni.  

Sambil2 baring rehat lepaskan penat duduk lama dalam kereta sejak awal pagi, saya ambil masa sikit untuk update blog.

Kalau dah cinta, pasti di mana2 pun, apa saja yang kita buat mesti dapat luangkan masa untuknya kan. Samalah dengan rasa cinta saya pada bisnes ni. So pergi bercuti bukanlah alasan untuk bisnes tetap berjalan dengan lancar.

Kan ke sekarang ni zaman teknologi. Segalanya dihujung jari. In fact saya update blog ni pun dengan handphone je.

Itulah kelebihan bisnes online. Jangan dipandang remeh, alaa...bisnes online je pun...asik2 iklan kat fb, blogspot je pun. Untung tak sebanyak mana pun...

Owh itu tanggapan yang salah. Saya sendiri sudah merasanya dalam bisnes Shaklee yang saya jalankan secara online. 4 angka bonus pasti akan masuk setiap pertengahan bulan. Setiap bulan ye bukan one time income.

Dikala orang lain sedang berkira2 setiap kali nak belanjakan duit, yelah nak kena survive sampai hujung bulan tu sementara nak tunggu duit gaji. Alhamdulillah saya dapat duit tambahan belanja.

Antara kelebihan bisnes online:
- tidak perlukan premis perniagaan untuk jalankan bisnes. Hanya perlukan laptop dan line internet saja untuk berbisnes. Kalau ada handphone yang ada akses internet pun dah boleh.
- bisnes secara mobile. Kat mana2 pun boleh bisnes, nak bercuti kemana2 pun takde masalah dan tak perlu risau. Sangat berbeza dengan bisnes yang perlukan premis perniagaan. Yelah kena buka setiap hari...mana boleh suka2 nak cuti nanti customer marah.
- bilamana tak ada premis perniagaan makanya tak perlulah nak bayar sewa kedai kan. Rata2 kadar sewa kedai sangatlah mahal. So setiap bulan dapat untung bersih, kalau ada kos pun hanya untuk langganan bulanan internet.
- tidak perlu gajikan pekerja. Segalanya saya buat sendiri. Dari urusan membuat marketing, tempahan, juga consultation dengan customer. Namun urusan penghantaran barang tempahan ke kawasan yang jauh saya serahkan kepada Shaklee. COD hanya di kawasan berdekatan saya saja.

Okeylah nak keluar berjalan2 pulak dah ni. Nanti saya post entry pasal percutian ni pulak ye..hehe

Nak buat bisnes online macam saya? Hubungi saya sekarang.

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment