Friday 30 May 2014

Home » , , » Kisah Stokin Putih

Kisah Stokin Putih

Ingat lagi tak Kisah Stokin Putih yang saya pernah sebutkan dalam entry yang terdahulu bertajuk "Master Celebration Shaklee Yang Penuh Aura"? So kali ni saya nak share tentang kisah ni.

Bermula dari stokin putih lah mommy Shaklee saya, Wan Fatihanum berjaya pada harini. Ia adalah push factor buat mommy anum sehingga mencapai rank Master dalam Shaklee.

kisah stokin putih
sedang cerita tentang kisah stokin putih yang legend

Kejadian ni berlaku semasa mommy anum masih bekerja. So faham2 je lah kan bila balik kerja dah tentu2 badan kepenatan, nak settlekan kerja2 di rumah lagi, uruskan anak2. Sampaikan mommy anum terlupa untuk semak message book anaknya.

Anak sulung mommy anum perlukan stokin putih untuk sesi bergambar di sekolah. Dah malam buta macam tu mana lagi nak cari stokin putih. Maka terpaksalah mommy anum pesan pada anaknya untuk pinjam saja daripada kawan sekolahnya. 

Baca kisah penuh di sini.

Ibu mana yang tak rasa sedih dan bersalah bila tak dapat luangkan masa yang banyak dengan anak2. Bertambah sedih kenangkan muka anak yang kecewa bila permintaannya gagal ditunaikan. 

Maka itulah push factor yang merubah mommy anum pada hari ni. Kalau tidak kemungkinan mommy anum masih jalani rutin seharian yang sama. Berkejar2 ke pejabat, keluar awal pagi sampai rumah lewat petang, masa dengan anak2 dan suami pun terhad.

Setiap orang pasti ada push factor. Tak kiralah apa pun push factor tersebut....boleh jadi sama seperti mommy anum disebabkan oleh anak. Boleh jadi juga disebabkan oleh orang/perkara lain seperti suami, ibu bapa, diri sendiri, bebanan hutang dsb.

Push factor ni bagus sebenarnya sebab bantu kita sentiasa fokus untuk mencapai apa yang kita target. Kalau ditanya kepada orang2 yang dah berjaya, pastinya setiap dari mereka ada push factor tersendiri.

Saya pun ada push factor yang tersendiri. Kerana push factor itulah yang menyebabkan saya join bisnes Shaklee ni. Tapi nanti bila2 lah ye saya ceritakan :) 

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment