Friday 29 June 2012

Home » , , » Kenapa Shaklee?

Kenapa Shaklee?

Pernah tak terfikir, dalam banyak2 produk supplement yang ada dipasaran...kenapa saya pilih Shaklee? Sedangkan banyak lagi vitamin lain yang boleh didapati di farmasi dengan lebih mudah dan adakalanya lebih murah.

Buat pengetahuan, saya ni jenis yang sangat2 payah menelan ubat terutama yang pil. Sebab saya fobia sejak kecik...memang tak tau nak telan pil (tak ingat pulak apa punca fobia tu :D). Sampaikan saya lebih sanggup menahan sakit daripada menelan pil...sebab fobianya nak telan ubat.

Supplement pertama yang saya cuba adalah Vitamin C. Saya paksakan diri saya telan Vitamin C untuk cantikkan kulit saya. Menangis jugak la saya nak menelan pil tu sebab saya kan fobia pil...hehehe :p Tapi Alhamdulillah, saya berjaya jugak dan sekarang saya tak ada masalah nak menelan pil.

Eh...macam dah lari topik je ni...hehe...

Okey, back to our topic, kenapa dalam banyak2 pil...saya paksakan diri menelan supplement shaklee?... sedangkan saya memang teramat fobia dengan pil...


Sebab-sebab Shaklee pilihan saya


1) Shaklee dibuat dari bahan2 semulajadi. Tak percaya? Anda tengok pada label botol/canister supplement Shaklee ada banyak nama2 kimia yang kita tak faham. Tapi sebenarnya ia adalah plant-derived, iaitu diperbuat daripada tumbuhan. Malah alcohol, glycerin dalam Shaklee adalah plant based.

2) Shaklee menjalani Ujian Klinikal, yang mana TIDAK ADA RULES untuk produk nutraceutikal untuk dibuat ujian klinikal. Namun demi memastikan ia benar2 berkesan, Shaklee tetap menjalankannya.

3) Peer/idendent study & published journal. Dr Bruce Miller satu ketika pernah menghantar emel kepada company2 lain yang juga mengeluarkan vitamin dan meminta supaya company2 tersebut published journal/study mereka...tapi sayangnya TAKDE, kecuali Shaklee.

4) Shaklee bebas dari bahan kimia, bahan pengawet mahupun unsur2 dadah. Ini sangat2 berbeza berbanding sesetengah supplement, in fact ubat2an yang boleh kita dapati dari klinik/farmasi. Tak percaya jugak? Jom sama2 baca testimoni di bawah ni ye.

Shaklee Bebas Steroid dan Unsur Dadah





"kejap td pegi buat ujian saringan air kencing di opis..memang tiap2 tahun opis buat..

mase cek tadi..salah sorg kakitngan kementerian kesihatan tanye..tak de amik pape kn?..

ada, saya amik supplement tambah susu ibu, tenaga, kulit etc..brand shaklee.....
 
oo..kita tunggu result jap k..ok
negative:-)

ha tengok...walaupun saya telan hampir 10 jenis supplement shaklee setiap hari selama lebih setaun ni..tapi saya bebas dadah..

which is mean..memang terbukti supplement from shaklee adalah 100& semulajadi bebas steroid dan unsur dadah:-)

a few cases, every year di tempat kerja saya 2-3 org rakab sekerja positif dadah..jangan terkejut..

mereka ni umur nak dekat pencen dah..de macam2 penyakit, sakit jamtung la, darah tinggi la, kencing manis la dll dan diorang ni amik ubat ikut perskripsi doktor..

tapi seperti semua sedia maklum ubat dari klinik mesti ada kandungan drug..

bayangkan klo kite demam pun doctir bagi 2-3 jenis ubat..ini kan sakit2 feverer kat malaysia ni..sekali amik ubat mau dekat 10 jenis yang memang confirm de contain drugs sintetik..

so kawan2, jom kita bertukar kepada supplement smulajadi..badan sihat, hati pun manyakkk2 senang ooo^__^"

Jadi, yakinilah dengan pilihan anda. Shaklee mengeluarkan pelbagai produk dari produk kesihatan sehinggalah penjagaan diri dan produk pembersihan. Gunalah Shaklee tanpa ragu2.

-----------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia ketahui bagaimana untuk mendapatkan harga istimewa). Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment